23948sdkhjf

Møbelkæde har skiftet fokus – høster frugterne med rekordresultat

Lars Larsen Group-ejede Bolia kan nu høste frugterne af virksomhedens nye tilgang til design- og produktudvikling. Det vidner de netop offentliggjorte nøgletal om, og der er rekorder på både top og bund hos designvirksomheden, der sidste år passerede milliarden.

Nu er toplinjen ifølge en pressemeddelelse vokset yderligere 14 pct. til 1,2 mia. kr., mens driftsresultatet (EBIT) lander på 96,6 mio. kr. – en vækst på 20 pct. sammenlignet med året forinden.

Ifølge adm. direktør Lars Lyse Hansen kan en del af fremgangen tilskrives et skift i virksomhedens kreative fokus.

 – Vores mål har været at udvikle færre, men langt bedre designs, ved at skifte det kreative fokus fra omskiftelige trends og hastige kollektionslanceringer til et mere tidløst formsprog, langtidsholdbar kvalitet samt mere bæredygtige løsninger og materialer, siger Lars Lyse Hansen.

Skiftet betyder blandt andet, at Bolia nu udelukkende benytter FSC-certificeret træ, certificerede møbelstoffer og sporbart læder i produktudviklingen.

– Derudover tester vi vores designs op mod de strengeste standarder på markedet, så vi er sikre på, at vores kunder får et smukt design, der holder i mange år. Som et resultat af netop dét, har vi kunnet udvide vores produktgaranti til 10 år på samtlige designs i vores kollektion, fortæller Bolia-direktøren.

Tocifrede vækstrater et must

At Bolia har kunnet udvide produktgarantien understreger det løft af kvaliteten, Lars Lyse Hansen sidste år satte ord på over for Wood Supply. Her fortalte han, hvordan samarbejdet med amerikanske Steelcase, der blev indgået i 2017, betød, at Bolias to årlige kollektioner nu skulle leve op til en række nye standarder på det amerikanske projektmarked.

–  Ved første øjekast virker det jo som noget bøvl, for det kræver, at produkterne er virkelig, virkelig holdbare, men det har været en super øvelse for os, for vores kvalitetsniveau er blevet løftet markant, fortalte Lars Lyse Hansen sidste november til RetailNews' søstermedie Wood Supply.

Det betyder, at en stor del af de produkter, Bolia i dag sælger til private, er udviklet til at kunne holde til professionelt brug, og ifølge møbelvirksomheden er det noget, kunderne har taget godt imod.

 – Vi er taknemmelige for, at vores kunder verden over har taget så godt imod vores nye kollektioner, lyder det i dag fra Lars Lyse Hansen, der peger på, at selskabet på den baggrund har valgt at skrue op for ekspansionen.

Fremover er det således planen, at der skal åbne en til to nye Bolia-butikker hver måned året rundt, og dermed skulle der være gode chancer for at holde fast i de tocifrede vækstrater, Lars Lyse Hansen tidligere har fastslået, er et must for virksomheden.

–  Det er det, vi er gearet til, og kan vi ikke indfri det, så gør vi det simpelthen ikke godt nok med vores ekspansion, sagde han i fjor til Wood Supply.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125